" Skolas somas " projekta ietvaros, skolēni skatījās filmu "Janvāris"

20.janvārī Vircavas pamatskolas skolēni klases stundās kopā ar saviem skolotājiem pārrunāja Barikāžu laiku. Skolotāji dalījās atmiņās, atbildēja uz jautājumiem, uzklausīja skolēnu atziņas. Lielākie šo dienu papildināja ar atziņām par filmu "Janvāris", analizējot vēsturisko aspektu un pašu filmu.

* Manas domas par barikāžu laiku ir tādas, ka tas nebija viens  no labākajiem laikiem, bet nebija cita veida kā to atrisināt. No malas izskatījās nelabi, katram cilvēkam bija savs viedoklis.

* Filma bija interesanta, bet filmas sākumā nebija īsti saprotama doma, tā palika saprotamāka uz beigām, pēc manām domām filmas sākums varētu būt savādāks.

* Pēc filmas manas sajūtas ir dīvainas. Tas puika, ja godīgi, man nepatika, filma ir tā kā nebūtu pabeigta. Man ir žēl meitenes, bet neko vairs nevar mainīt. Barikāžu laiks cilvēkiem bija ļoti grūts. Man bija grūti apkopot savas domas, es vienkārši nesapratu.

* Man filma likās nedaudz  nepabeigta un vietām nesaprotama. Barikāžu laikā. Skatoties filmā, likās, ka cilvēki bija ļoti izpalīdzīgi.

* Filma ir par kariem, kuros bija jācīnās, lai uzvarētu, atpakaļceļa nebija. Jaunieši šajā laikā dzīvoja priecīgi, gāja uz ballītēm. Jaunietis Jāzeps ļoti gribēja piepildīt savu sapni, kļūt par kino zvaigzni. Katrs cilvēks par Barikāžu laiku domā savādāk.

Filma "Ziemassvētki džungļos"

Šogad ieskandinām Ziemassvētkus citā formātā! Projekts "Skolas soma" piedāvā filmu  "Ziemassvētki džungļos". Bija vērtīgi caur citu prizmu saskatīt Ziemassvētku prieku, mīļumu, ģimeniskumu! Un tam nemaz nav tik obligāti nepieciešams sniegs un sals! Svarīgākais ir nest Ziemassvētku gaismu sirdī!
16.decembrī  sadarbībā ar projektu "Skolas soma" 7.-9. klašu skolēni  apmeklēja Rīgas motormuzeju un E Smiļģa Teātra muzeju. 

Teātra muzejā skolēniem bija iespēja gūt priekšstatu par latviešu teātra mākslas attīstību no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām.

Motormuzejā skolēni piedalījās nodarbībā "No spuldzītes līdz elektromobīlim", kur sākumā skolēni tika iepazīstināti ar Eidisona atklājumiem. Turpinājumā bija informācija par elektromobīļiem, par A. Dambja veidoto sacīkšu auto OSKAR, kurš piedalījās Dakāras rallijā u.c. Bet praktiski skolēni ieguva elektrību no citroniem, monētām, skrūvēm. Pārbaudīja grafīta elektrovadītspēju. 

15.decembrī  sadarbībā ar projektu "Skolas soma" 1.-3.klašu skolēni  noklausījās aizraujošu stāstījumu kā pasaka nokļūst grāmatā. Rakstniece Inese Valtere stāstīja savus piedzīvojumus grāmatu sērijas "Pasakas ģimenei" tapšanas laikā. Mēs kopīgi fantazējām kā būtu, ja mēs varētu padzīvoties Spagettī planētas pļavās, pamieloties Šokolādes planētas kafejnīcā, paskraidīt Tauriņu planētas mākoņos un atgriezties mājās, lidojot ar Gurķmašīnu. Būtu taču jautri, vai ne? Paldies rakstniecei par iespēju uzzināt - kā grāmata tiek pie ilustratora, mākslinieka, redaktora. Skaista grāmata var būt brīnišķīga dāvana Ziemassvētkos!

8.decembrī sadarbībā ar projektu "Skolas soma", Vircavas skolas 4.klase devās iepazīt Rundāles pili un  spēlēt Zosu spēles, lai papildinātu savas zināšanas, latviešu valodas stundā, apgūstot tematu "Spēļu valoda". Zinoša gida pavadībā izstaigājām Mazo loku. Pārsteidzoši bija dzirdēt visu, ko pils pārdzīvojusi un tomēr saglabājusi savu cēlo izskatu. Izpildījām reveransu iedomātam hercogam, iepazinām galma ļaužu slepenās zīmes. Spēlējot spēli, draudzīgā atmosfērā pārbaudījām savu atmiņu un zināšanas, nostiprinājām sadarbības prasmes un prasmi priecāties vienam par otru. Droši brauciet uz Rundāli atklāt jaunus iespaidus!

Vircavas pamatskolas Platones filiāles skolēnu dalība programmā "Latvijas skolas soma'".

Projekta “Skolas soma” ietvaros Vircavas pamatskolas 5. un 6. klase 22. septembrī apmeklēja O. Vācieša un J. Akuratera muzejus Rīgā.

O. Vācieša muzejā skolēni gida pavadībā iepazina dzejnieka daiļradi, viņa pasaules uzskatus, izstaigāja kādreizējo dzejnieka dzīvokli, kurā ļoti interesantā veidā varēja uzzināt dažādus faktus par Ojāru Vācieti.

J.Akuratera muzejā skolēni tika iepazīstināti ar J. Akuratera dzīvi 20. gds. 1. pusē Rīgā, ar tā laika literātu savstarpējām attiecībām un to, kā izskatījās pirmskara Rīgas vidusslāņa māja un tās iekārtojums.

Dzejnieka A. Eipura vadībā tika organizēta nodarbība “Dzejo visa klase”, kuras gaitā skolēni sacerēja klases kopīgo dzejoli.

Iegūtās zināšanas skolēni tālāk izmantos literatūras stundās, jo gan 5., gan 6. klasei literatūra sākas ar dzejas apguvi. Skolēni, apgūstot O. Vācieša dzeju, noteikti to varēs saistīt ar muzejā iegūto informāciju.




Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” kopš 2018. gada rudens nodrošina skolēniem valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes tā attīstot kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, mazinot sociālo nevienlīdzību un spēcinot lepnumu par savu valsti un tās cilvēkiem.

Programmas ietvaros skolēni iepazīst kultūras norises mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu. Veidota kā holistiska, starpdisciplināra programma, tā apvieno resursus un veicina sinerģiju kultūras un izglītības jomu darbībā.

Programma nostiprina sabiedrības izpratni par kultūras īpašo lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā. Tā sniedz nozīmīgu ieguvumu kultūras nozarei, sekmējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai, paaugstinot radošo profesionāļu nodarbinātību, kā arī veidojot nākotnes auditoriju.

Plašāka informācijas par "Latvijas skolas soma" atrodama Latvijas Nacionālā kultūras centra mājas lapā:      https://www.lnkc.gov.lv/lv/latvijas-skolas-soma