Svarīgi - par vērtēšanu skolā!

    Sākot ar nākamo mācību gadu visās Latvijas skolās stājās spēkā pilnveidotā mācību snieguma vērtēšanas kārtība. Valsts izglītības satura centrs (VISC) ir apkopojis sešas būtiskākās izmaiņas, kuras ietekmēs vērtēšanu un ar kurām ikdienā skolās saskarsies gan skolotāji, gan skolēni un vecāki.

    Informāciju var iegūt pievienotajā saitē: https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/skolas-pilnveido-vertesanas-pieeju-...

    VASARAS BRĪVLAIKS

    Sākoties vasaras sezonai, vēršam uzmanību drošai atpūtai pie un uz ūdens, kā arī aicinām aizdomāties par sekām, kādas var rasties pārgalvīgas rīcības rezultātā.

    Lēcieni uz galvas ūdenī ir vieni no biežākajiem mugurkaula traumu cēloņiem Latvijā un nereti beidzas ar noslīkšanu vai smagu traumu, kā dēļ tiek ietekmēta cilvēka spēja kustēties un veikt pašaprūpi, neatgriezeniski samazinot dzīves kvalitāti.

    Noslīkušo un smagu traumu guvušo statistikā ir arī bērni un jaunieši. 2020.gadā 6% no noslīkušo un slīkušo skaita bija bērni un jaunieši vecumā līdz 19 gadiem. Tāpēc ir īpaši svarīgi jau šajā vecumā skaidrot bērniem un jauniešiem drošas atpūtas pie un uz ūdens principus un sekas, ar kādām var nākties saskarties pārgalvīgas rīcības rezultātā.

    Drošas atpūtas pie ūdens pamatprincipi:

    Neej peldēties, ja esi tikko paēdis vai stipri sakarsis saulē!

    Nepeldies, ja esi lietojis alkoholu vai citas apreibinošas vielas!

    Nekad nelec uz galvas ūdenī! Nelec arī tad, ja tā esi darījis iepriekš! Nelec ūdenī arī uz kājām, īpaši nepazīstamās ūdenstilpēs!

    Nekad nepeldies viens! Peldies tikai tad, ja klāt ir kāds pieaugušais un, ja krastā ir cilvēki (nelaimes gadījumā viņi varēs palīdzēt)!

    Lēni iebrien, nevis lec ūdenī! Tikai tā var pārliecināties par ūdenstilpes pamatu.

    Neļauj lēkt ūdenī arī citiem!

    Peldi tuvu un paralēli krastam – lai iebrienot ūdens sniedzas līdz viduklim!

    Izvērtē savas peldēšanas spējas – necenties pārpeldēt upi, ezeru vai jūru! Neizaicini to darīt citus!

    Peldēšanai vislabāk izvēlies oficiālu peldvietu, kas ir droša, speciāli izveidota un labiekārtota. Nepeldi aiz bojām!

    Pirms peldēšanās pārbaudi ūdenstilpes gultni, vai tā nav bedraina, dūņaina, akmeņaina! Atceries, ka ūdenstilpes gultne var būt mainīga!

    Uzvelc peldvesti, pārvietojoties ar ūdens transportu!

    Nepeldies lielā vējā, negaisā un naktī!

    Regulāri atkārto drošības noteikumus pie un uz ūdens!

    Atgādinām, ka, atpūšoties pie ūdens, bērni ir nepārtraukti jāuzrauga, arī tie, kas labi prot peldēt. Visdrošāk, ja pieaugušais atrodas ūdenī starp krastu un dziļumu.

    Alkohola lietošana nav savienojama ar bērnu uzraudzīšanu pie ūdenstilpes.

    Nosūtam informatīvos materiālus, kurus aicinām izmantot savos komunikācijas kanālos, kā arī iepazīstināt ar tiem skolēnus, viņu vecākus un skolas darbiniekus.

    Informatīvie materiāli par drošību pie un uz ūdens:

    Infografika “Peldies droši”;

    Infografika “Domā ar galvu, nelec uz tās”;

    Buklets par aktīvu atpūtu pie ūdens "Man ir mugurkauls";

    Darba lapas bērniem “Esi drošs pie un uz ūdens!”;

    Darba lapas bērniem "Starptautiskā ūdens drošības diena".

    360 grādu virtuālā tūre "Peldies droši".

    Video pieredzes stāsti:

    https://www.youtube.com/watch?v=kGXE5eptg-8&t=14s

    https://www.youtube.com/watch?v=nnPNztHpLtw&t=15s

    https://www.youtube.com/watch?v=sVZdygShBcw&t=44s

    Video bērniem un jauniešiemEsi ūdensdrošs!

    Sīkāka informācija par SPKC rīkoto kampaņu par pārgalvīgu atpūtu pie ūdens: “Pārgalvības cena. Nelec!

    Ar cieņu

    Nacionālais Veselību veicinošo skolu tīkls

    https://www.spkc.gov.lv/lv/veselibu-veicinoso-skolu-tikls

    Diagnosticējošais darbs 2022./2023.m.g.  dabaszinībās 6. klasei

    • Lai piedāvātu mācīšanās atbalstu skolēnam, pārbaudītu skolēnu zināšanas un prasmes atbilstoši mācību priekšmeta standarta prasībām, mācoties 6. klasē, skolēniem ir iespēja kārtot diagnosticējošos darbus. Šis nozīmīgais notikums mēdz būt izaicinājumiem pilns, tāpēc Valsts izglītības satura centrs ir sagatavojis ieskatu tajā, kad gaidāms un kam pievērst uzmanību!
    • Iepazīsties ar DABASZINĪBU diagnosticējošā darba programmu! https://www.visc.gov.lv/lv/media/19968/download?attachment
    • Mācoties 6. klasē, skolēniem jākārto 3 diagnosticējošie darbi: matemātikā, latviešu valodā un dabaszinātnēs.

    Diagnosticējošais darbs 2022./2023.m.g.  latviešu valodā 6. klasei

    • Lai piedāvātu mācīšanās atbalstu skolēnam, pārbaudītu skolēnu zināšanas un prasmes atbilstoši mācību priekšmeta standarta prasībām, mācoties 6. klasē, skolēniem ir iespēja kārtot diagnosticējošos darbus. Šis nozīmīgais notikums mēdz būt izaicinājumiem pilns, tāpēc Valsts izglītības satura centrs ir sagatavojis ieskatu tajā, kad gaidāms un kam pievērst uzmanību!
    • Mācoties 6. klasi, skolēniem jākārto 3 diagnosticējošie darbi: matemātikā, latviešu valodā un dabaszinātnēs.

    Diagnosticējošais darbs 2022./2023.m.g.  matemātikā 6. klasei

    Lai piedāvātu mācīšanās atbalstu skolēnam, pārbaudītu skolēnu zināšanas un prasmes atbilstoši mācību priekšmeta standarta prasībām, mācoties 6. klasē, skolēniem ir iespēja kārtot diagnosticējošos darbus. Šis nozīmīgais notikums mēdz būt izaicinājumiem pilns, tāpēc Valsts izglītības satura centrs ir sagatavojis ieskatu tajā, kad gaidāms un kam pievērst uzmanību!

    Iepazīsties ar MATEMĀTIKAS diagnosticējošā darba programmu!

    Mācotiest 6. klasi, skolēniem jākārto 3 diagnosticējošie darbi: matemātikā, latviešu valodā un dabaszinātnēs.

    Diagnosticējošais darbs 2022./2023.m.g.  matemātikā 3. klasei

    • Lai piedāvātu mācīšanās atbalstu skolēnam, pārbaudītu skolēnu zināšanas un prasmes atbilstoši mācību priekšmeta standarta prasībām, mācoties 3. klasē, skolēniem ir iespēja kārtot diagnosticējošos darbus. Šis nozīmīgais notikums mēdz būt izaicinājumiem pilns, tāpēc  Valsts izglītības satura centrs ir sagatavojis ieskatu tajā, kad gaidāms un kam pievērst uzmanību!
    • Mācoties 3. klasē, skolēniem jākārto 2 diagnosticējošie darbi: matemātikā un latviešu valodā (arī mazākumtautību izglītības programmās).

    Diagnosticējošais darbs 2022./2023.m.g.  latviešu valodā 3. klasei

    • Lai piedāvātu mācīšanās atbalstu skolēnam, pārbaudītu skolēnu zināšanas un prasmes atbilstoši mācību priekšmeta standarta prasībām, mācoties 3. klasē, skolēniem ir iespēja kārtot diagnosticējošos darbus. Šis nozīmīgais notikums mēdz būt izaicinājumiem pilns, tāpēc Valsts izglītības satura centrs ir sagatavojis  ieskatu tajā, kad gaidāms un kam pievērst uzmanību!
    • Mācoties 3. klasē, skolēniem jākārto 2 diagnosticējošie darbi: matemātikā un latviešu valodā (arī mazākumtautību izglītības programmās).

    Diagnosticējošā darba programma

    22_23_dd_latv_val_3_klase_-3.pdf