Edžus Ducmaņa pieredze Erasmu projektā Vācija

1.diena

Viss sākās, kad es piecēlos plkst. 3:00 un devāmies ceļā uz lidostu plkst. 4:00. Pēc stundas bijām lidostā, kur nodevām bagāžu un atvadījāmies no vecākiem. Tad devāmies uz drošības kontroli, kuru izgājām bez aizķeršanās. Pēc tam iegādājāmies ūdeni un devāmies uz mūsu termināli. Pagaidījām mazliet un iekāpām lidmašīnā. Tā bija mana pirmā reize lidojot. Lidojums noritēja labi, un, ierodoties Hamburgā, izkāpām no lidmašīnas un devāmies meklēt vilciena staciju. Mūsu skolotājiem sākumā neizdevās iegādāties biļetes, bet par laimi kāds vietējais palīdzēja iegādāties biļeti uz Lībeku. Pēc pāris minūtēm pienāca vilciens, mēs iekāpām un devāmies uz nākamo staciju, lai pārsēstos un turpinātu ceļu uz Lībeku.

Lībekā mūs sagaidīja Hauke un Friderike, kuri izrādīja pilsētu, jo viesnīcā varējām ievākties tikai pēc plkst. 15:00. Kad beidzot ievācāmies, atpūtāmies, lai nākamajai dienai pietiktu enerģijas piedalīties aktivitātēs.

2.diena

Mēs cēlāmies plkst. 6:00, atvēlējām pusstundu, lai pamostos, un devāmies uz brokastīm, kas bija no 6:30 līdz 10:00. Pēc brokastīm atpūtāmies istabā līdz plkst. 9:00, kad devāmies uz skolu un piedalījāmies stundā. Es biju matemātikas stundā, kurā aprēķinājām Pitagora teorēmu. Pēc tam apskatījām skolu un kopā ar skolēniem devāmies apskatīt Lībeku. Apmeklējām arī baznīcu un uzkāpām tornī, no kura pavērās iespaidīgs skats. Vakarā mums bija brīvais laiks pilsētas izpētei, pēc kura devāmies atpakaļ uz viesnīcu un gulēt.

3.diena

Cēlāmies plkst. 6:00 un devāmies uz skolu, kur šoreiz piedalījāmies ķīmijas stundā. Tā bija izaicinoša, jo nebija viegli saprast, ko māca, bet bija interesanti piedalīties eksperimentā ar indikatoriem. Vēlāk apmeklējām baznīcu pie skolas, kur uzzinājām interesantus faktus, piemēram, ka tās celtniecība ilga aptuveni 70 gadus. Pēcpusdienā devāmies uz jūru, kur izbaudījām piekrasti un saldējumu.

4.diena

Pēc ierastās rīta rutīnas devāmies uz skolu, kur piedalījāmies Erasmus projekta aktivitātēs. Meklējām informāciju par Hanzas savienību Lībekā un Latvijā un prezentējām to. Pēc tam devāmies uz Hanzas muzeju, kur gids pastāstīja par Hanzas vēsturi un savienību. Vakarā devāmies uz kinoteātri un skatījāmies Latvijas filmu "Straume" (Flow), pēc kuras apmeklējām picēriju vakariņām.

5.diena

Pēc brokastīm devāmies uz skolu, pa ceļam klausoties skolotāja Alvila interesanto vēstures stāstījumu par vietējiem pieminekļiem. Skolā uzņēma kopbildi, pēc tam devāmies laivu braucienā pa Lībekas upi. Pēcpusdienā apmeklējām Lībekas arhīvu, kur uzzinājām par Hanzas savienības vēsturi. Vakarā atvadījāmies no Haukes un sakravājām mantas nākamās dienas ceļojumam.

6.diena (došanās mājās)

Agri no rīta pārbaudījām, vai viss ir paņemts, un devāmies uz vilciena staciju, lai dotos uz lidostu. Pēc drošības kontroles, kur mani pārbaudīja un lika pārmeklēt somu, devāmies uz termināli. Lidmašīnā jutāmies atviegloti, jo ceļš mājās bija sācies. Latvijā mūs sagaidīja vecāki, un noguruši, bet priecīgi devāmies mājās.

Leo Lāča redzētais Erasmu projektā Vācija

1.diena

Vis sākas kad es piecēlos 03:00 un devāmies ceļā uz lidostu 04:00 lidostā bijām pēc stundas mēs lidostā nodevām bagāžu un atvadījāmies no vecākiem un devāmies uz drošības kontroli  drošības kontroli izgājām bez aizķeršanās. Pēc drošības kontroles mēs iegādājāmies ūdeni un devāmies uz mūsu termināli, mazliet uzgaidījām un iekāpām  lidmašīnā, vispār tā bija mana pirmā reizi lidojot. Lidojums norisēja labi un ierodoties

Hamburgā mēs izkāpām no lidmašīnas un devāmies meklēt vilciena staciju kurā mūsu skolotājiem  neizdevās iegādāties biļetes, bet par laimi  kāds vietējais palīdzēja mūsu skolotājiem iegādāties biļeti uz Lībeku. Tad mēs uzgaidījām dažas minūtes un mūsu vilciens atbrauca mēs iekāpām un devāmies uz nākamo staciju lai varētu pārsēsties un doties pataisno uz Lībeku. Lībekā mūs sagaidīja Hauke un Friderike kuri mums izradīja pilsētu jo mēs mūsu viesnīcā varējām ievākties tikai pēc 15:00. Mēs ievācāmies viesnīcā un atpūtāmies lai nākamajai dienai pietiktu enerģijas visu darīt un piedalīties.

2. diena

Mēs cēlāmies 06:00 un pus stundu atvelējām pamosties un devāmies uz  brokastīm jo brokastis bija no 06:30 līdz 10:00 mēs paēdām un devāmies uz savu istabu atpūsties lai 09:00  varētu doties uz skolu un piedalīties skolas stundā. Es piedalījos matemātikā kurā mēs aprēķinājām Pitagora teorēmu. Pēc tam mēs devāmies apskatīt skolu un kopā ar skolēniem apskatījām pilsētu Lībeku. Mēs vel apskatījām baznīcu kurā mums bija iespēja uzkāpt tornī, bija ļoti interesants skats kuru mēs nebijām redzējuši. Pēc tam mēs devāmies uz viesnīcu vakarā mums bija dots brīvais laiks lai pilsētu apskatītu un paši viņu izpētītu.  

Drīz pēc tā mēs devāmies uz viesnīcu un devāmies gulēt.

3.diena

Mēs piecēlāmies atkal 06:00 tieši tāpat kā 2.dienā mēs paēdām un devāmies uz skolu un mums bija viena stunda kura šoreiz mums bija ķīmija kurā mums īsti neizdevās saprast ko mēs tur īsti mācamies jo mēs nebijām tik zinoši lai saprastu ko viņi, devītajā klasē mācās. Pēc tam mēs apskatījām baznīcu kas atradās pie skolas mums pastāstīja daudz interesantus faktus par šo baznīcu piemēram kad baznīcu cēla 70 gadus. Pēc tam mēs devāmies uz jūru apskatīt piekrasti un piejūras pilsētu.

4.diena

Mēs piecēlāmies kā jau katru 06:00 un paēdām un no viesnīcas izgājām 09:00 un devāmies uz skolu, skolā mēs ar skolēniem pildījām Erasmu projekta darbu un pēc tam to prezentējām. Mēs pēc prezentācijas devāmies paēst un kad paēdām mēs devāmies uz Hanzas muzeju. Muzejā mums bija interesants gida stāstījums par Hanzas vēsturi un savienību. Pēc muzeja apmeklējuma mums bija dots brīvais laiks lai iepirktos un nopirktu suvenīrus sev un savām ģimenēm. Un vakarā mēs devāmies u vietējo kinoteātri un noskaujamies Latvijas meistardarbu "Straume" ( Flow). Pēc filmas mēs devāmies uz picēriju un gardi paēdām vakariņas. Pēc paēšanas mēs devāmies uz viesnīcu.


5.diena

Mēs piecēlāmies kā jau katru 06:00 un paēdām un no viesnīcas izgājām 09:00 un devāmies uz skolu, pa ceļam mums skolotājs Alvils mums novadīja interesantu vēstures stundu par pieminekļos attēlotajam personām. Skolā mēs uzņēmām  kop foto. Pēc tam mēs devāmies uz laivu nomātavu kurā mēs iznomājām laivu un devāmies izbraucienā pa Lībekas upi. Bija skaists skats un pat vel neredzētas vietas .Un tad mēs atgriezāmies skolā un atvadījāmies no visiem skolēniem.  Pēc atvadīšanās mēs devāmies uz Lībekas arhīvu kur mums bija iespēja aplūkot arhīvu un paklausīties un redzēt interesantus faktus un pierādījumus no Hanzas savienības.  Arhīvā mēs atvadījāmies no Frederikes un mums bija dots brīvais laiks līdz vakaram, mēs protams to izmantojām lai pēdējo reizi apskatītu pilsētu un sakravātu savas mantas. Vakarā mēs atvadījāmies no Haukes kurš mums iedeva interesantas piespraudes kā suvenīru no šī projekta. Un drīz pēc tam mēs devāmies pie miera lai varētu nākamajā dienā agri celties un doties uz lidostu.

6.diena (došanās mājās )

Mēs piecēlāmies 03:00 un pārbaudījām vai nekas nav aizmirsts un 04:00 devāmies uz Lībekas vilciena staciju. Mēs iekāpām vilcienā un devāmies uz lidostu. Lidostā mēs izgājām cauri drošības kontrolej un devāmies uz ūsu izlidošanas termināli mazliet uzgaidījām un iekāpām lidmašīnā un lidojām atpakaļ uz Latviju. Kad ielidojām Latvijas teritorijā mēs jau jutāmies gandrīz kā jau mājās. Nosēdāmies un paņēmām savu bagāžu un  devāmies ārā kur mūs sagaidīja mūsu vecāki un mēs visi priecīgi, noguruši devāmies mājās.


Teo Lācis. 

Mani iespaids par Vāciju

1.Lidojums uz Vāciju

Es cēlos ļoti agri un devos pie sava kaimiņa Edžus ar kuru Es braucu uz Vircavu un tur mēs savācām Ritumu kurša ar mums arī brauca uz Rīgas lidostu. Tad pēc kāda laika mēs ieradāmies lidostā un satikām Rolanda kungu (mūsu skolotājs) tad mēs nodevām mūsu somas un devāmies cauri lidostas apsardzei un gaidijām  lidmašīnu.

2.Ieradāmis Vācija

Mēs devāmies cauri lidostai un meklējām kā tikt uz Lībeku kur mūs sagaidija VIņu skolotāji kuri mums izrādija pilsētu.

3. Otrā diena

Mums izrādija skolu un izveda ekskursijā pa pilsētas nozīmīgākajām vietām. Mums arī bija jāpiedalās ar vāciešiem stundās man bija matemātika.

4. trešā diena

Mūs aizveda uz baznīcu un istāštija kā viņa ir saistīta ar hnzu un ka tā ir bijusi viena no vis greznākajām baznīcām lībekā.

5.ceturtā diena

Mums bija grupu projekts bija orentēšanās spēle par lībeku un pēctam mēs gājām uz kīno skatīties Straumu un ēst picu.

6.Piektā diena

Tā mums bija bēdīga diena jo bija jātvadās no saviem jaunajiem draugiem. Mēs arī braucām ar laivām pa pilsētu un devāmies uz vietu kur ir saglabājušās lietas no hanzas laika.

7.atpakaļ mājās.

Mēs cēlāmies agri un devāmies uz lidostu kur mēs meklējām kur var nodot somas un devāmies uz lidmašinu. Tad mēs laimīgi satikām savu ģimeni un devāmies mājās.

Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcijs

Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekts Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354

2025.gada 9.-15.marts

Vai esi kādreiz domājis, kādu burvīgu pasauli rada izglītība, kad tā tiek pielāgota katra bērna individuālajām vajadzībām? Tieši tādu unikālu pieredzi sniedz Endo Maternelke Les Grands Bois pirmsskolas izglītības iestādē, kas atrodas Francijas Saint Herblain priekšpilsētā netālu no Nantes. Šī skola ir vērsta uz bērna agrīno attīstību, tā ne tikai sagatavo mazos skolēnus akadēmiskām zināšanām, bet arī veicina viņu kritisko domāšanu, radošumu un sadarbības prasmes.

Mūsu projekta mērķis bija ikdienas nodarbību vērošana, kurās mācību process bija daudz vairāk nekā matemātika, franču valoda vai dabaszinības. Mēs - skolotājas no dažādām Jelgavas novada izglītības iestādēm (Dace Igaune no Vircavas pamatskolas, Zaiga no PII ”Pūcīte”, Kristīne no PII ”Saulīte” un Ļubova no Zaļenieku KAV)- bijām liecinieces tam, ka Francijas izglītības sistēma veido vidi, kurā disciplīna, radošums un brīvība savstarpēji papildina cita citu. Skolotāji šeit ir ne tikai izglītības nodrošinātāji, šī profesija ir dzīvesveids, viņi ir sirds un dvēseles darbinieki, kas ar mīlestību un aizrautību palīdz bērniem attīstīties. Mācību laikā tiek izmantotas modernākās tehnoloģijas, interaktīvi uzdevumi un dažādas radošas metodes, lai katrs bērns saņemtu to, kas viņam nepieciešams. Strukturēta dienas programma, kas vienlaikus atstāj vietu brīvai izpausmei, ļauj bērnam augt harmoniskā un dinamiskā vidē. Un, protams, neaizmirstamā atmosfēra ārpus klases!

Brīvos brīžos mums bija iespēja izbaudīt pilsētas šarmu - zaļās zonas un gleznainos parkus ar plaukstošiem ziediem. Tas bija kā papildinājums piedzīvotajam izglītības iestādē, lai visas nedēļas laikā smeltos mieru un harmoniju.  Projekts mūs ne tikai izglītoja, bet arī saliedēja, veicinot pieredzes un ideju apmaiņu, iedvesmoja turpināt mācīties un pilnveidoties. Paldies visiem, kas bija daļa no šī projekta! Jūsu atbalsts padarīja šo pieredzi patiesi neaizmirstamu.

dace-1.jpeg

Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcijs

Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekts Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354

No 17.līdz  22. februārim Jelgavas novada trīs dabaszinību jomas skolotājas – Guna Vīksna, Ieva Šaliņa un Mairita Mašala -  devās uz Bratislavu Slovākijā, kur ERASMUS+ projekta ietvaros (projekts strukturēto kursu apmeklēšanai un pedagoģiskā darba ēnošanas aktivitātēm ārvalstīs 2024./2025.mācību gadā Eiropas Savienības ERASMUS + akreditācija skolu izglītības sektorā Nr. 2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354) piedalījās strukturētajos kursos “Green skills at European level”.

Kursu apmeklēšanas mērķis bija paraugprakses pārnese āra vides izmantošanai izglītības procesā un zaļā dzīvesveida iekļaušanai skolas ikdienā.

Kursu laikā uzņemošās iestādes „The Bridge“ lektori dalījās zināšanās, kā veidot skolēniem atraktīvas āra nodarbības, kā sagatavoties šīm nodarbībām un nostiprināt iegūtās zināšanas, atgriežoties skolā. Nodarbību laikā pedagogi apguva arī dažādus MI rīkus, kas būtiski atvieglo nodarbību sagatavošanu, kā arī devās putnu vērošanā un nelielā Mazo Karpatu kalnu dabas objektu iepazīšanā. Pedagogi tika iepazīstināti ar uzņēmuma „Nartur- pack“ pieredzi bērnu izglītošanā par atkritumu šķirošanu un pārstrādi Slovākijā. Šī arī bija vērtīga pieredzes apmaiņa starp Latviju, Slovākiju un Horvātiju Ekoskolu programmas ieviešanā, kā arī angļu valodas uzlabošanā, īpaši vides izglītības jomā. Paldies par iespēju pilnveidoties!


#ErasmusPlus  #LīdzfinansēEiropasSavienība



Laikā no 2024.gada 13. līdz 20.oktobrim Vircavas pamatskolas direktore Eva Fišere kopā ar skolotājām no Elejas vidusskolas, Jelgavas novada Tālmācības vidusskolas un Kalnciema pagasta pamatskolas piedalījās Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldei Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 projekta Nr. 2024-1 LV01-KA121-SCH-000205354 ietvaros strukturētajos kursos “Coaching and Mentoring to Support Teachers” (Koučings un mentorings skolotāju atbalstam) Nīderlandes galvaspilsētā Amsterdamā.

Kursu ietvaros bija iespēja iepazīties ar Nīderlandes izglītības sistēmu, komunicēt ar citiem kursu dalībniekiem, kā arī pilnveidot profesionālo kompetenci, apgūstot koučinga un mentoringa  pamatprincipus, dažādas aktīvās klausīšanās tehnikas un profesionālu diskusiju lomu spēles; praktizējot dažādus mentoringa, atgriezeniskā saites un pašvērtējuma scenārijus.

Paralēli mācībām bija iespēja iepazīt ievērojamākās Amsterdamas vietas un lieliskos muzejus- Nacionālo Jūras muzeju, Van Goga muzeju, Nīderlandes Valsts muzeju (Rijksmuseum), Zaanse Schans vējdzirnavas, kā arī izbraukt ar kuģīti pa izgaismotajiem pilsētas kanāliem, kas iekļauti UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, un apskatīt pilsētas panorāmu no torņa A’DAM Lookout šūpolēm 100m virs zemes.

Kursos gūtās zināšanas un pieredze tiks izmantota ikdienas darbā mācību procesa vērošanas un analīzes organizēšanā, pašvērtējuma un iestādes attīstības plānošanas procesā un atbalsta nodrošināšanā skolotājiem un darbiniekiem darba kvalitātes un labizjūtas uzlabošanas nolūkos.

Vircavas pamatskolas vizuālās mākslas skolotāja Agija Ivanova piedalījās Erasmus+ akreditācijas mobilitātē 2023./24.mācību gada 6.–12. augustā - Islandē, Reikjavīkā. Apguva paraugprakses pārneses procesu āra vides izmantošanai izglītības procesā. Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcija Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekta Nr.2023-1-LV01-KA121-SCH-000129603 strukturētajos kursos “Learning Outside” (mācāmies āra vidē), īpaša uzmanība tika pievērsta kooperatīvām mācībām brīvā dabā. Pedagogiem, darbojoties grupās, notika pieredzes apmaiņa ar kolēģiem no Rumānijas, Vācijas, Grieķijas, Austrijas, Itālijas. Nodarbībās tika apgūts - kā klasē radīt labvēlīgu atmosfēru, lai strādātu grupās, pedagogi veica klasi saliedējošus uzdevumus. Pedagogi tika iepazīstināti ar Islandes izglītības sistēmu, kā iekļaujošu, multikulturālu izglītības sistēmu. Nodarbību ietvaros, grupās diskutēja kādas prasmes, īpašības nepieciešams attīstīt skolēnos, lai iekļautos mūsdienu darba tirgū. Veicot uzdevumus grupās, noskaidroja, cik izglītība ir iekļaujoša dalībnieku valstīs. Grupu darbā izmantojām – bingo, daimonds, in the spot lights, caroussel, leadders and snakes, odd me out un citas metodes. Visi grupu darbi noslēdzās ar radošām prezentācijām. Lai nostiprinātu zināšanas, tika demonstrēti video ieraksti no stundām Islandes skolās. Mazās un lielās grupās diskutēja, aktualizēja jautājumu, ko darīt situācijās, kad skolēni nevēlas strādāt grupās un āra vidē, grupu darbā pārrunāja iemeslus un risinājumus. Netika atstāts novārtā arī jautājums par skolas un vecāku iesaisti āra nodarbību organizēšanā – šķēršļi, risinājumi. Ekskursijas laikā ne tikai iepazinām Islandes kultūru, bet arī apguvām dažādas metodes mācībām ekskursiju ietvaros. Brīvajā laikā skolotāja Agija Ivanova apmeklēja Reikjavīkas mākslas muzejus, iedvesmojās no Islandes māksliniekiem vizuālās mākslas stundām.

Skolotāja Elizabete Erasmus+ projekta "G-STEAM: Green STEAM ecosystems" ietvarā 2023. gada 20. un 21. septembrī piedalījās konferencē Somijā, Turku pilsētā. Skolotāja dalījās ar pieredzi, kā šis projekts tiek īstenots mūsu skolā un prezentēja gatavo nodarbību par veselību veicinoša produkta - priežu čiekuru sīrupa ražošanu. Otrajā konferences dienā guva ieskatu somu izglītības sistēmā un apmeklēja Somijas izglītības iestādes.


Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektora

projekts Nr. 2020-1-LV01-KA101-077185 “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā”

Aprīļa pēdējā nedēļā skolas direktore Eva Fišere kopā ar 8 kolēģiem – citiem izglītības jomas vadītājiem no Jelgavas novada, apmeklēja Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektora projekta Nr.2020-1-LV01-KA101-077185 “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā” kursus Portugālē, ko organizēja Intercultural Association Mobility Friends, Barcelos, Portugal.

Nedēļas laikā kursu dalībnieki papildināja zināšanas skolvadības jautājumos – līderības pamatprincipi un modeļi, komunikācijas prasmes un konfliktu risināšanas process, darbs ar personālu, vadības komandas darba efektivitātes uzlabošana, kā arī iepazinās ar Portugāles izglītības sistēmu un apmeklēja 3 dažādas izglītības iestādes- Colégio D. Pedro V, Escola Secundária Rocha Peixoto un Escola Secundária Alcaídes de Faria.

    Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei” un  “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā

Uzsākot šo mācību gadu no 6.septembra līdz 12.septembrim Vircavas vidusskolas Lielvircavas un Platones filiāles metodiķe Evija Rubīna un Lielvircavas filiāles skolotāja Zane Rudzīte piedalījās Erasmus+ programmas 1.pamatdarbības skolas sektora mobilitātes projektā „Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei”  (Nr.2019-1-LV01-KA101-060112)  01/08/2019 – 30/09/2021 un “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā” (Nr. 2020-1-LV01-KA101-077185) 14/09/2020 – 13/12/2021.

Projekts notika Portugālē ar mērķi uzlabot izglītības saturu un vadības procesu. No Jelgavas novada pirmsskolas izglītības iestādēm un
pārvaldes projektā piedalījās astoņas personas.  Septiņas dienas dzīvojām Portugāles pilsētā Gamil – Barcelos, kas turpat blakus
okeānam. No 06.09.2021 - 10.09.2021 piedalījāmies kursos “Atbalstoša vide, ceļš uz panākumiem daudzveidīgā bērnībā”.
Papildus kursiem tika organizētas ekskursijas un varējām iepazīt vairākas Portugāles pilsētas ar to daudzveidīgo un krāsaino kultūru.


Erasmus+ “Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei”